Tietoa meistä

Askaisten Marttojen historiikki

Historiaa

Askaisten Martat on perustettu vuonna 1916. Yhdistyksen ensimmäisestä sadasta vuodesta on tehty historiikki Kotien kohottamiseksi, isänmaan onneksi, jonka on laatinut Albert Vallunen.

Näin toimimme

Askaisten Martat toimii aktiivisesti yhteistyössä muiden askastelaisten yhdistysten kanssa. Kylämme nimettiin Varsinais-Suomen vuoden 2022 kyläksi.

Pidämme marttailtoja jäseniä kiinnostavista aiheista, osallistumme kylätorin tapahtumiin, järjestämme kahvituksia, retkeilemme ja välillä juhlimmekin.

Kässämartat tutustuvat erilaisiin käsityötekniikoihin ja osallistuvat hyväntekeväisyystempauksiin. Olemme esimerkiksi kutoneet ja lahjoittaneet kymmeniä villasukkia ja lukunalleja.

Osallistumme vuosittaisille Kurkkumarkkinoille valmistamalla kurkkusäilykkeitä talkoilla.

Askaisten Martat Kurkkumarkkinoilla